Ge mig! Sånger för älskande (Irina Denezjkina)

 7point4.jpg

Debutroman, och jag ser fram emot nästa. För mig var det friska nya texter, och en helt annan puls i handlingarna. På sätt och vis påverkade den mig oerhört mycket; människorna i boken bara gör saker, istället för att krångla till det. Typiskt Ryssland. hrrm

Däremot innehåller den en del symboliska noveller som inte håller klassen. Synd, men modigt. Man förstår titeln först i efterhand (syftar på en sång av Richard Ashcroft), mycket bra att kunna fånga hela boken sådär. På vissa ställen (novellernas titlar framförallt) känns den lite stelt översatt. Men vad vet jag.

~ av bookplanet på februari 12, 2005.

Kommentera

 
